jak zrobić by bylo szybciej cieplej?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alcore
    Classic
    • 2010
    • 26

    jak zrobić by bylo szybciej cieplej?

    tadfi, kup końcówkę z RSa i będzie elegancko wyglądało
  • noswer
    Ambiente
    • 2008
    • 232

    #2
    jak zrobić by bylo szybciej cieplej?

    Witam,

    Moje pytanie wiąże się z nadchodzącą zimą - poprostu zaczyna być ciepło w aucie dopiero po kilku km - zastanawialem się nad takim czyms link
    dodam tez iż mój szkodnik nie posiada żadnego wygłuszenia maski - zastanawiam się wiec czy to by czegos nie dalo... jak sądzicie?

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Było o tym kiedyś na foum i generalnie taka przesłona nie wiele daje. I nie narzekaj, że długo Ci się nagrzewa bo chyba dieslem nie jechałeś jeszcze
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        Mam taki "mechanizm" i powiem Ci że jedyne co daje to to, że znaczek OCP się nie niszczy przez zimę Lepiej zainwestuj w wygłuszenie maski choć i tu nie oczekuj cudów.

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #5
          Zamieszczone przez oziemi
          Było o tym kiedyś na foum i generalnie taka przesłona nie wiele daje.
          Mam coś takiego po dwóch zimach widzę jedną podstawową zaletę tej osłony - mniej słonego syfu pod maską

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            webasto :-)

            Komentarz

            • misiak1985
              Classic
              • 2007
              • 18

              #7
              ja od paru lat najpierw w polonezie teraz w szkodniku wkładam tekture pomiedzy wzmocnienie a chłodnice i przesuwam w zależności od tem. jaka panuje na zewnątrz.

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                #8
                Zamieszczone przez oziemi
                Było o tym kiedyś na foum i generalnie taka przesłona nie wiele daje. I nie narzekaj, że długo Ci się nagrzewa bo chyba dieslem nie jechałeś jeszcze
                Nie do końca się z tobą mogę tu zgodzić.
                Jak sam zauważyłem wszystko zależy od wersji silnika. Jedne diesle posiadają elektryczny układ dogrzewania cieczy chłodzącej, a inne nie. Pewnie o tym nie wiesz :wink:
                Wszystko zależy od tego na jaki rynek samochód został wyprodukowany. Ja sprowadziłem z niemiec i u mnie świec grzewczych i układu dogrzewania nie ma :shock: . Natomiast te egzemplarze kupowane w kraju układ ten posiadają (nie jest to oczywiście reguła).
                Jeżeli nie masz systemu dogrzewania to rzeczywiście jest problem!!!
                Musisz otulić się na zime i tyle. Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.
                Ja oczywiście swoją propozycję zamieszczę teraz w krótkim opisie. A jak będzie czas to w oddzielnym temacie ze zdjęciami i całą relacją...


                Auto przygotowujemy kilkuetapowo.
                Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
                Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
                Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.
                Ja to robię w następujący sposób:
                Gdy temperatura spada poniżej 15°C zakładam pierwszą osłonę.
                Osłona wykonana jest z kawałka prostego czarnego tworzywa o kształcie zbliżonym do tablicy rejestracyjnej, lecz troszeczkę większa. Wkładamy ją od góry po podniesieniu maski samochodu w otwór między chłodnicę a zderzak. Poprzez wcześniej wymierzone i dopasowane do kratownicy otwory wykonane na naszej zaślepce przeciągamy nylonowe opaski (również czarne) samozaciskowe i zaciskamy je oplatając pionowe profile kratownicy tak aby opasek nie było widać i by nie rzucały się w oczy. Zaciśnięte opaski przyciskają naszą osłonę tworzywową szczelnie od tyłu do „grila” zasłaniając nawiew powietrza pod rejestracją.
                Zaletą takiego rozwiązania jest:
                1.szybki montaż i demontaż osłony
                2. bezinwazyjna instalacja (nic nie przykręcamy i nie wiercimy w samochodzie)
                3. z zewnątrz nic nie widać- to dla estetów ;-)
                4. chroni zimą chłodnicę i inne rzeczy przed inwazją soli.
                5. czynność zalecana w każdym dieslu nawet w tym z układem grzewczym ;-)

                Gdy temperatura spada poniżej 5 stopni wtedy zakładam osłonę na gril przedni górny znajdujący się nad rejestracją- ten większy.
                Używam już do tego oryginalnej osłony firmy HEKO dostępnej np.: na Allegro po wpisaniu w wyszukiwarkę OSŁONA HEKO- kupujemy odpowiedni produkt dopasowany do marki i modelu swojego samochodu.

                Dzięki powyższym rozwiązaniom silnik nasz szybciej osiąga zalecaną przez producenta temperaturę pracy, osłaniamy chłodnicę i inne elementy samochodu przed agresywnym działaniem roztworów solnych. Ot i to chyba tyle w telegraficznym skrócie.
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz

                • oziemi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 399

                  #9
                  Zamieszczone przez haragon
                  . Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.
                  Chcesz mi powiedzieć, że zimą silnika nie da się dogrzać powyżej 60 st.? Proszę Cię przestań Te trzy świece dogrzewające płyn chłodniczy też wielkich cudów nie dają. Oczywiście jest trochę lepiej ale bez przesady. Co do zakrywania chłodnicy to prawda jest taka, że współczesne silniki są tak przstosowane, żeby w miarę możliwości szybko się nagrzewać w każdych warunkach. Od utrzymywania temp. jest termostat. Co z tego, że przesłonisz chłodnicę kiedy płyn krązy na małym obiegu A jak już puści na duży to osłona jest zbędna
                  Elegance
                  ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                  -------------------------------------------

                  Komentarz

                  • Deco
                    Rider
                    • 2008
                    • 612

                    #10
                    Najlepiej mieć podgrzewane fotele działają po paru sekundach.

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      #11
                      Zamieszczone przez oziemi
                      Zamieszczone przez haragon
                      . Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.
                      Chcesz mi powiedzieć, że zimą silnika nie da się dogrzać powyżej 60 st.? Proszę Cię przestań Te trzy świece dogrzewające płyn chłodniczy też wielkich cudów nie dają. Oczywiście jest trochę lepiej ale bez przesady. Co do zakrywania chłodnicy to prawda jest taka, że współczesne silniki są tak przstosowane, żeby w miarę możliwości szybko się nagrzewać w każdych warunkach. Od utrzymywania temp. jest termostat. Co z tego, że przesłonisz chłodnicę kiedy płyn krązy na małym obiegu A jak już puści na duży to osłona jest zbędna
                      Widzę, że grzejesz du...pę w samochodzie z takimi świecami i nie wiesz jak układ chłodzenia działa w samochodzie bez takiego wynalazku.
                      Otóż poinforuję Cię o tym, że ja własnie taki układ bez świecowy posiadam. I jak piszę to piszę bo wiem z autopsji, że tak jest. Zanim do tego doszedłem to wymieniłem dwa razy płyn chłodniczy w ciągu 2 miesięcy i pięć termostatów oryginalnych wraz z osłniającym je krućcem. Jak sądzę ty pewnie nie wiesz gdzie coś takiego się znajduje i jak to się demontuje. No chyba że Cię nie doceniam ;-).
                      Jeżeli nie wiżysz to porozmawiaj z kolegami, którzy taki problem posiadają. Ja zapraszam na spota to pokażę i zademonstruję może wtedy uwierzysz...
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • oziemi
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 399

                        #12
                        Zamieszczone przez haragon
                        Jak sądzę ty pewnie nie wiesz gdzie coś takiego się znajduje i jak to się demontuje. No chyba że Cię nie doceniam .
                        No niestety mnie nie doceniasz
                        Tak się sklada, że jeździłem sporo czasu bez tych świec i różnica jest tylko w czasie kiedy wskazówka temperatury osiąga pion, ale tak jak mówię nie jakaś szałowo duża. Generalnie nie zdarzyło się żeby wskazówka nie pokazała 90st. Niech się wypowiedzą Ci którzy tych świec nie posiadają, a jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90
                        Elegance
                        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                        -------------------------------------------

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          #13
                          Niech się inni wypowiedzą.
                          Ja już na tym zęby zjadłem. Jak już wcześniej pisałem wymieniałem wielokrotnie termostat i sam nie wiem co jeszcze można zrobić. Jakby Ci coś wpadło do głowy innego niż to co zaproponowałem wyżej to daj znać chętnie sprawdzę, wymienię... Bo ciepełka nigdy dość.
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • mamaj12
                            RS
                            • 2009
                            • 1956
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez oziemi
                            a jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90
                            Zgadzam się. W zeszłą zimę nie miałem żadnego problemu z osiągnięciem pionu.
                            obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                            wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                            Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                            Komentarz

                            • paf
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3140

                              #15
                              Zamieszczone przez oziemi
                              Generalnie nie zdarzyło się żeby wskazówka nie pokazała 90st. Niech się wypowiedzą Ci którzy tych świec nie posiadają, a jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90
                              szczerze mówiąc nie wiem czy to cos wniesie do dyskusji bo nie wiem jakie świece u mnie siedzą ale w 2006 albo w 2007 gdy mrozy były po 25-30 stopni u nas to dopiero po 10 km jazdy ruszyła się wskazówka temperatury a po kolejnych 20 nie doszła do 90, była blisko ale nie jak zwykle. Dalej nie jechałem więc nie wiem czy by się ruszyła ale rozgrzewanie szło masakrycznie wolno. Inna sprawa że żadnych tektur nie stosuję

                              Komentarz

                              • mozgi
                                L&K
                                • 2009
                                • 1128
                                • Octavia I (1U2)
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                #16
                                u mnie wystarczy przejechać dosłownie ok 3 km i jest od razu ciepły nawiew :wink:
                                ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                Komentarz

                                • rekin
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 398

                                  #17
                                  to u mnie jest błyskawica ok 1 km i wieje ciepłym... Ale sądzę, że jest to spowodowane tym, że mam doładowany silnik.
                                  W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                  Komentarz

                                  • Arti23
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 892
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto

                                    co do zasłaniania chłodnicy to skuteczność tego jest dość dyskusyjna ponieważ w początkowej fazie płyn chodzi w małym obiegu i do chłodnicy nawet nie dociera a w momencie otwarcia płyn jest już dość mocno podgrzany więc ciepełko tak czy inaczej powinno już iść

                                    pozdr zmarzluchów
                                    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                    Komentarz

                                    • haragon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Arti23
                                      ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto

                                      co do zasłaniania chłodnicy to skuteczność tego jest dość dyskusyjna ponieważ w początkowej fazie płyn chodzi w małym obiegu i do chłodnicy nawet nie dociera a w momencie otwarcia płyn jest już dość mocno podgrzany więc ciepełko tak czy inaczej powinno już iść

                                      pozdr zmarzluchów
                                      Ja osobiście nie sugerowałem zsałaniać chłodnicę. Bo może się to źle skończyć. Sugegowałem zasłonić kratki nawiewowe doprowadzające schłodzone powietrze (zimą zmrożone) bezpośrednio na chłodnicę. Zasłaniasz górną kratkę nawiewową i dolną pod rejestracją. Pozostaje mały otwór nawiewu znajdujący się przy haku przednim holowniczym. Gdy by doszło do sytuacji podniesienia temteratury to załączą się wiatraki znajdujące się za chłodnicą i w kilka sekund doprowadźą temperaturę do normy.
                                      Piszę to na wskroś przesadnie wyraźnie by Ci co nie łapią mogli temat zrozumieć...
                                      Z mojego doświdczenia mogę napisać, że w moim samochodzie przy tak otulonych kratkach nawiewowych nigdy wiatraki się nie załączały nawet przy temperaturze +7 stopni.

                                      A co do pracy termostatu to sytuacja wygląda tak. Jak włożysz go do wody o temperaturze 70 stopni i pomoczysz przez 5 mni to nie będzie żadnej reakcji. Jak włorzysz go do naczynia o wyższej temperaturze- bliskiej wrzenia, mieszek woskowy znajdujący się w środku termostatu zmieni swoją obiętość i przesunie grzybek zaworu (termostat się rozsunie- otworzy). Pytanie moje jest do Ciebie następujące. Dlaczego w takim razie w moim samochodzie bez osłaniania nawiewów silnik nie osiąga temperatury 90 stopni????
                                      Wymieniłem czujniki temperatury- WAG nie zgłasza błędów. Wymieniałem jak wcześniej pisałem kilkukrotnie termostaty, płyny chłodzące (zalany oryginał skody), króćce termostatu (w pierwszym uszkodziłem wąsy przy jego ściąganiu potrzebne przy montażu), sprawdziłem gniazdo w którym osadzony jest termostat. Wykluczyłem możliwość niewłaściwego montarzu- na odwrót złorzyć się tego nie da. Rozbierałem i składałem wiele razy i co???? I to samo. Silnik się nie dogrzewał.
                                      Jak masz jakąś inną konstruktywną sugestię to proszę...
                                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                      >>Software - rogalotti<<

                                      Komentarz

                                      • Leniwiec
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 624
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Arti23
                                        ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto
                                        Dokładnie. Jak w poprzednim aucie (Corolla diesel) przez pierwsze 2 zimy odmarzła mi dupka, to przed kolejną zainwestowałem w webasto (a konkretnie Eberspächer, Webasto to konkurencyjna firma, tylko jakoś u nas utarło się tak mówić do ogrzewanie postojowe).
                                        Cud miód i orzeszki :P Trochę kosztowne, to fakt, ale za to pilocik z długim zasięgiem i w dowolnym momencie można włączyć. Rano idziesz do autka i jest nagrzane, szyby czyste, i co ważne silnik też dogrzany - miodzio lodzio panowie :szeroki_usmiech
                                        Trzeba tylko pamiętać, by do baku nie lać syfu, bo zasilenie piecyka jest prowadzone oddzielnymi cienkimi wężykami (na dużym mrozie może zamarznąć lub po prostu coś je zapcha - tak mi powiedziano w serwisie) i przez cały rok przynajmniej raz w miesiącu je włączyć na pełny cykl, nawet jeśli upał jest.

                                        Teraz do Octavii, mimo że benzyna, zamówiłem fabryczne ogrzewanie postojowe, ale nie ma do niego pilota a miał być, można tylko ustawić z zegara :evil:
                                        No i nie wiem w końcu czy dogrzewa silnik czy nie. Wg instrukcji silnik dogrzewany jest tylko w TDI, ale u mnie jak w te wczorajsze śniegi załączyłem sobie ogrzewanie na rano to wg wskaźnika temperatury silnik też był dogrzany. Więc trochę nie kumam :?

                                        A co do świec w dieslach, to czy nie piszecie czasem o świecach żarowych :?: Są zresztą jakieś inne w dieslach :?: Bo o ile mi wiadomo świece żarowe są ważne tylko przy rozruchu silnika i do samej jazdy czy nagrzania silnika nie mają znaczenia.
                                        Pozdro

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          #21
                                          Nie, nie piszemy tu o świecach żarowych. Szkodniki co niektóre mam na myśli diesle mogą posiadać świece grzewcze dogrzewające elektrycznie układ chłodzenia w zimie. Jeżeli auto wyprodukowane jest na rynek skandynawski świece te musowo znajduja się pod maską. Jeżeli autko leci na sprzedaż do krajów przy równikowych wtedy takich wynalazków nie montują. U nas jest tak, że jak niema samochodu w salonie ze świecami a klient przewraca nogami to sprzedawca ściąga z parkingu fabrycznego to co jest i spełnia kryteria klienta nie patrząc już na tak istotną sprawę. Dlatego jak kupujecie autko w dislu warto się tym zainteresować przed zakupem ;-)
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • rogoz
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 397

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Leniwiec
                                            Teraz do Octavii, mimo że benzyna, zamówiłem fabryczne ogrzewanie postojowe, ale nie ma do niego pilota a miał być, można tylko ustawić z zegara
                                            Jeżeli masz zegar to możesz do niego dorobić sterowanie Webasto przez SMS. Instrukcja była na Elektrodzie. Koszt nie powinien przekroczyć 200zł.

                                            Komentarz

                                            • scr008
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 191

                                              #23
                                              tak troche off-topic ale moze sie przyda.
                                              z moich obserwacji wynika, ze zaslepienie EGR ma przelozenie na nagrzewanie sie/ochlode silnika. U mnie jest to mocno zauwazalne, zwlaszcza w garazu gdzie temp jest dosc wysoka a silnik stygnie 2x szybciej...
                                              Virus injected!

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                u mnie po wywaleniu egra jest masakra z zagrzaniem silnika w temp. już około 0 stopnia, zastanawia mnie czy jak przyjdzie zima i temp. około -15 to czy wogóle bedzie możliwe zagrzanie silnika do 70-80stopni chyba ze po dobrej godzinie, nie mówie o trasie tam może byc jeszcze gorzej Na postoju zeby osiągnąc 90stopni to ponad godzinę trzeba czekac, porażka.
                                                Macie jekies patenty na przyspieszenie zagrzania silnika?
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • cysterniarz
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1887
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Na postoju zeby osiągnąc 90stopni to ponad godzinę trzeba czekac, porażka
                                                  diesel nagrzewa się pod obciążeniem a nie na posoju.

                                                  tez mam zaslepionego egr'a ale nie ma u mnie zadnej masakry, trochę dłużej się grzeje ale przy 4*c z rana jest to jakies 3-4km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...